Ringsu sadama ajalugu

 

Ruhnus puudus kindel laevade randumise koht. Vastavalt tuultele peatusid laevad saare tuulevaikses küljes. Ainukese kohana oli puukai väljaehitatud Limo randa, kuid sealgi pidid suuremad purjekad ja aurikud seisma eemal reidil. Reisijad ja kaup toodi randa ruhnlaste sõudepaatidega.

Ringsu neemel oli väike randumiskoht tõenäoliselt olemas juba 1949 aastal, kui aprillis loodi kalurikolhoos „Ruhnu“.

Saare elu edasiseks edasiminekuks oli suurim ettevõtmine sadama rajamine (ehituse algus 1958-1959), mille muuli ehitamiseks kasutati kahjuks üht saare ilusat omapära – vanu kiviaedu.
Veel enne, kui sadam valmis, tuli tal üle elada suur tormikahjustus (15.04.1961).

Vaevalt sai aga sadam valmis, kui teda tabas väga tugev torm 1969.a. Kahjustused olid nii suured, et veel tänaseks pole suudetud sadamat täielikult rekonstrueerida.

Sadamasse oli rajatud ka kalavastuvõtupunkt ja külmhoone. Hangitud oli kalapaate ja püüniseid. 1969. aastaks oli Ringsu sadamasse soetatud püügivahendeid järgmises nomenklatuuris ja koguses: 6 traallaeva, 9 väiketraali, 12 kakuaampaati, 10 sõudepaati ja lisaks püüniseid.

Alates aastast 2000 haldab Ringsu sadamat AS Saarte Liinid.

2001 aasta hooajaks sai sadam omale väikese maja, kus on sadama külastajatele mõeldud wc, dushid ja ka saun. Samas majas toimub ka väikelaeva sadamasse vormistamine.