Munalaiu sadama ajalugu

Kolhooside aja lõppemisega asusid kihnlased rajama mandripoolset sadamat Munalaiule. Esiteks taastati varem üle Tori laiu Munalaiule ehitatud tamm ja 1992. aastal saadi riigilt 900 000 krooni sügavamalt merreulatuva sadama ehitamiseks. Tööd edenesid sinnamaani, et 20. juunil 1993. aastal avati AS Kihnu Liinide poolt parvlaevaga Jõnn Kihnu–Munalaiu 11 kilomeetri pikkune liin.

 

Samast sadamast sai hõlpsamani ka Manija saare rekonstrueeritud sadamasse. Uut liini kasutas kuni 10 000 inimest aastas. Kihnu saarel säilinud kultuuri erandlikkus ja kaunis mereloodus paeluvad järjest rohkem ka turiste.


Hiljem tõi konkureeriv laevanduse ettevõte tookordse nimega AS Kihnurand reisijate veoks Munalaid –Kihnu liinile ka väikelaeva Vesta ning on alates 2003. aastast ka muudetud firma nime all uue liini operaator.