Uudised

Sadamate ümberehitus laevaliiklust ei mõjuta

20.02.2008

Käesoleval aastal algavad parvlaevasadamate rekonstrueerimistööd ei tohiks Saarte Liinide arendusdirektori Peeter Oopkauba sõnul mõjutada parvlaevade liikumisgraafikuid ega reisijate peale- ja mahalaadimist.

 

“Meie tingimus kõikides lepingutes on see, et parvlaevaliiklus on primaarne. Juhul, kui on selliseid töid, mis toimuvad parvlaeva teenindamise tsoonis, siis laeva saabumisel peavad tööd seiskuma,” selgitas Oopkaup.

 

Väga suuri ebamugavusi ei ole tema hinnangul laevaga reisijail vaja karta. Sadamate asfaltkatete vahetamise ajal võib paari kuu jooksul kesta olukord nagu igasuguse tee-ehituse ajal, ühes ajutiste piirangute ja tavapärasest rohkema tolmuga. “Oluline on tööde hea kvaliteet, mistõttu saab neid teha üksnes soojal ajal,” märkis Oopkaup.

 

Hangeteks valmis

Mahukate sadamatööde ettevalmistus on jõudnud sinnamaale, et Saarte Liinid on eeloleval kuul valmis välja kuulutama nii Heltermaa ja Rohuküla kui Kuivastu ja Virtsu sadama rekonstrueerimise hanked.

 

Peeter Oopkaup nentis, et reaalne tööde alustamine on kinni poliitikute taga, sest riiklik transpordi investeeringute kava on veel valitsuse poolt kinnitamata.

 

“Aga ega meil töö sellepärast seisa, tehniline töö läheb järjest kiiremas tempos edasi. Veel käib tükati projekteerimine, pakkumise kutse dokumentide kokkupanemine, teatud lubade hankimine,” rääkis ta. “Meile on antud õigus hanked ette valmistada ja ka välja kuulutada. Aga kas need sellisel kujul ka realiseeritakse, ei oska ma öelda,” lisas Oopkaup.

 

Igal juhul peavad tööd algama veel sel aastal. Esimeste lepinguteni loodab Saarte Liinid jõuda vähemalt juulikuus. Aeg surub sadamaehitusele järjest kõvemini peale, eriti kiireks hakkab minema Heltermaa ja Rohuküla sadama rekonstrueerimisega, kuna seal on parvlaevaoperaatoril alates oktoobrist 2009 plaanis uus laev liinile tuua. Selleks ajaks tuleb mõlemas sadamas teha väga suuri ümberehitustöid. Paralleelselt läheb käima ka Kuivastu-Virtsu sadama ehitushange.

 

Projekte tuli ümber teha

Oopkaup ütles, et ehituse ajal tekkivad ebameeldivused kujunevad väiksemaks Virtsu sadamas. “Seal tekitame juurde kolm autode ooterada. Muu asi jääb enam-vähem selliseks nagu praegu on. Küll muutub piletimüük ja sadama-alale autode lubamine ja paigutamine,” rääkis ta. Laevaoperaatori mõte on selles, et ooteala ees asuvatest kioskitest hakatakse pileteid müüma aastaringselt ja müügikohast suunatakse sõidukid juba vastavale kohale ootealal.

 

Kuivastus läheb samas ümberehitamisele terve ooteala. “Laieneme sadama põhjapoolses küljes mere arvelt, et saavutada nii oote- kui mahasõidualale ühesugune laius. Meri on seal suhteliselt madal, põhi paekivist ja eriti keeruline see olla ei tohiks,” selgitas Oopkaup.

 

Lisaks investeeringute kava kinnitamisele peab heakskiidu saama ka majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumis ettevalmistamisel olev rekonstrueerimisprojekti rahastamistaotlus. “See dokument kinnitab, et meie projekt vastab kehtivatele kriteeriumidele ja annab meile õiguse Euroopa Liidu raha kasutamiseks,” selgitas Oopkaup ja viitas, et nelja aasta eest koostatud sadamate rekonstrueerimisprojekt on vahepeal aegunud. Läinud aastal teatas Saaremaa Laevakompanii, et ehitab kolm uut parvlaeva, seda rekonstrueerimisprojekti koostamise ajal veel teada ei olnud. “Seetõttu oleme projekte oluliselt muutunud ja suurendanud. Eesmärk on uute laevade saabumisel olla valmis nende teenindamiseks vajalikus mahus,” sõnas Oopkaup.

 

Saarte Liinid loodavad, et kõikide planeeritud tööde jaoks kokkuvõttes ka raha jätkub. Situatsioon on praegu ehitusturul oluliselt parem kui aasta tagasi ja sellist hindade kasvu nagu siis, enam ette näha ei ole.

 

Allikas: Meie Maa

« Tagasi